سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید حسنی

جمعه 88/4/26 1:59 صبح| | نظر

بنابر روایات ائمه (ع) ، سید حسنی مردی از بزرگان شیعیان است که در ایران و از ناحیه ی " دیلم قزوین " خروج و قیام می کند. مردی خداجو و بزرگوار است که ادعای امامت و مهدویت نمی کند و فقط مردم را به اسلام و روش ائمه معصومین (ع) دعوت می نماید و کارش بالا می گیرد و پیروان بسیار پیدا می کند . از محل خود تا کوفه را از ظلم و جور و فسق پاک می کند و مانند سلطانی عادل حکومت می نماید . هنگامی که با سپاهیان خود در کوفه است به او خبر می دهند که حضرت مهدی (عج) با یاران و پیروان خود به نواحی کوفه آمده است . سید حسنی امام را می شناسد اما برای آنکه به یاران و پیروان خود امامت و فضایل امام را ثابت کند ، آشنایی خود را آشکار نمی سازد و از آن حضرت می خواهد دلائل امامت را ارائه دهد . امام (عج) نیز دلائل و شواهد خویش را ارائه می نماید و سپس سید حسنی با حضرت مهدی (عج) بیهت می کند ..."

 

منبع : کتاب حضرت حجت بن الحسن

نویسنده : مهدی وحیدی صدر


مسأله غیبت

پنج شنبه 88/4/18 2:8 عصر| | نظر

 

اصول اساسی اسلام و احکام سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و تعلیمات دیگر آن در طول رسالت پیامبر اسلام (ص) و طی مدتی که امامان معصوم (ع) ، تا سال 260 هجری ، در جامعه حضور داشتند در سطح گسترده ای برای مردم بیان گردید. از سوی دیگر نمونه ی عالی حکومت توسط پیامبر عزیز اسلام (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) پیاده شده تا جلوه های آن را انسان ببینند و از غیر آن دوری کنند . بنابر این تا عصر حضرت مهدی (عج) زمینه ی حکومت واحد جهانی از سوی خدا کاملا آماده شده بود ؛ قانون و احکام اسلام ، روش و نمونه ی عملی عدالت اسلام نیز نمایان بود ؛ اما از سوی مردم جهان برای تحقق این حکومت الهی آمادگی وجود نداشت .اگر مردم جهان آماده ی پذیرش این حکومت بودند امام و به اجرای قانون الهی می پرداخت و حکومت اسلامی را در سر تا سر جهان بر قرار می فرمود . خداوند به وسیله ی غیبت ، حجت خویش را از گزند دشمنان حفظ فرمود تا آنکه روزی ظهور فرماید و حکومت اسلامی را در سر تا سر جهان بر قرار نماید.

 

کتاب : حضرت حجت بن الحسن

نویسنده : مهدی وحیدی صدر


غیبت صغری

پنج شنبه 88/4/18 2:8 عصر| | نظر

پس از شهادت امام یازدهم ، غیبت حضرت مهدی (عج) آغاز شد و حدود شصت و نه (69) سال غیبت صغری امام (عج) طول کشید . از آن پس تا کنون و تا آنگاه که امام " قائم " (عج) ظهور فرماید دوره ی غیبت کبری است . در غیبت صغری رابطه ی مردم با امام (عج) به کلی قطع نشد ، اما محدود بود و هر فردی از شیعه می توانست به وسیله ی نُواب خاص که از بزرگان شیعه بودند مشکلات و مسائل خود را به عرض امام برساند و توسط آنان پاسخ دریافت دارد و احیاناً به حضور امام (عج) شرفیاب شود.

این دوره را می توان دوران آمادگی برای غیبت کبری دانست که در آن ارتباط قطع شد و مردم موظف شدند در امور خود به نواب عام یعنی فقهاء و آگاهان به احکام شرع مراجعه کنند . اگر غیبت کبری ، یک باره و ناگهانی رخ می داد ممکن بود موجب انحراف افکار مسلمانان شود و ذهن ها آماده ی پذیرش آن نباشد ؛ اما به تدریج و در طول مدت غیبت صغری ، و همچنین شرفیابی برخی شیعیان به خدمت امام قائم (عج) در آن دوره ، مسأله ولادت و حیات آن گرامی را بیشتر تثبیت کرد.

 

کتاب : حضرت حجت بن الحسن

نویسنده کتاب : مهدی وحیدی صدر


تصاویری از مسجد جمکران

پنج شنبه 88/4/18 2:8 عصر| | نظر

بسم رب المهدی

 

با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی

تعدادی تصویر از مسجد مقدس جمکران در وبلاگ قرار داده ام

انشاا... که مورد قبول آن حضرت قرار بگیرد و باعث شود که شما دوستان عزیز در حال و هوای آن مسجد مقدس قرار بگیرید.

این تصاویر متعلق به سایت جمکران است.

ادامه تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

 

 

 

مسجد جمکران 1


راز شب جمعه

پنج شنبه 88/4/18 2:8 عصر| | نظر

بسم رب المهدی

 

این جمعه شب در پس خود سری دارد که هر هفته در خود می سوزاند دل سوختگان آمدن مهدی را . من می سوزم و می سازم تا آیی و من حلقه به گوش درگهت باشم .

خدا میداند که آرزویم آمدنت است و همیشه در دعاهایم آرزوی ظهورت را دارم .

در دوری از آن خاک پاک چگونه سر کنم زندگی خود را ِ ولی همیشه می گویم می آید و من نوکریش خواهم کرد.

 

خدا داند که در سر آرزو دارم                هوای دیدن روی گلت دارم

خدایا استجابت را گذار بر این دعای من                که من بینم امام دلبر و قائم       

 

 

    

 

 


پیوند‌ها

.